EğitimManşetler

NEVÜ Öğrencisinin Gözünden Pandemi Döneminde “Varoluşsal Kaygılar” Üzerine Değerlendirme

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (NEVÜ) tarafından üniversitede eğitim – öğretim gören öğrencilere pandemi döneminde psikolososyal destek amacıyla düzenlenen seminere katılan birinci sınıf öğrencisi pandemi döneminde “Varoluşsal Kaygılar” üzerine değerlendirmede bulundu.

NEVÜ Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (NEVSEM) bünyesinde, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (NUZEM) alt yapı desteğiyle, Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölüm Başkanlığı ve Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü PDR Anabilim Dalı Başkanlığı önderliğinde öğrencilere yönelik pandemi döneminde psikolososyal destek amacıyla seminerler serisi düzenleniyor.

“Varoluşsal Kaygılar” Başlıklı Seminere Dair Öğrenci Gözünden Bir Değerlendirme

Dünya ölçekli yaşanan Covid-19 salgını sebebiyle pek çok değişikliğe ayak uydurmak zorunda kalan NEVÜ’lü öğrencilerin, bu zorlu süreçte yaşadıkları stres, kaygı ve çaresizlik duygularıyla baş etmeleri, yüz yüze eğitimde ulaşabilecekleri psikososyal desteğe uzaktan da erişebilmelerini sağlamak amacıyla çevrimiçi olarak düzenlenen seminer serisine konuşmacı olarak NEVÜ Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sarıçalı katıldı.

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sarıçalı “Pandemi Döneminde Varoluşsal Kaygılar” üzerine öğrencileri bilgilendirirken seminere dinleyici olarak katılan NEVÜ Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü 1. sınıf öğrencisi Hebun Ronahi Daysal ise, pandemi sürecinde varoluşsal kaygılar üzerine değerlendirmede bulundu.

İşte NEVÜ öğrencisi Hebun Ronahi Daysal’ın gözünden değerlendirme;

Düşündüğünü düşünen insan, belki de düşünmeye başladığı andan itibaren “Nereden geldim? Nereye gidiyorum? Tüm bunların anlamı ne?” sorularıyla baş başa kalmıştır. İnsanın bu türden varoluşsal kaygılarıyla tek başına mücadele etmesi her zaman kolay değildir. Ancak bu sürecin sadece bizim başımıza gelmediğini, insanlığın ortak bir duygusu olduğunu da vurgulamak gerekir. Geçtiğimiz Cumartesi günü Üniversitemiz Psikoloji Bölümü hocalarımızdan Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sarıçalı NEVSEM bünyesinde öğrencilerimize yönelik varoluşsal kaygılar üzerine bir seminer gerçekleştirdi.

Mehmet hocamız kaygının, ortadan kaldırılması gereken bir durum olarak değil; tam tersine hayatın anlamını keşfetmeye, hayatı anlamlandırmaya yarayan bir geçit olarak ele alınması gerektiğini belirtti. Dünyaya geldiğimiz andan itibaren sonlu olduğumuz gerçeğiyle yüzleşmemiz ve ne için yaşadığımıza dair bir anlam bulma çabası içinde olduğumuzu vurguladı. “Ölümden sonra ne olacak? Ölümsüz olsaydık ne olabilirdi? Sonlu olduğunu bilen biri yaşama nasıl anlam katabilir? Her an ölümü düşünerek nasıl yaşayabilir?” Mehmet hoca işte tüm bu kadim sorulara kesin bir yanıt bulmanın zorluğuna rağmen varoluşsal kaygıların aslında çok önemli bir işlevi olduğuna değindi. Bu sorulara yanıt ararken var olan belirsizliklerin üzerimizde yarattığı baskıyla, yaratıcılığımızı ortaya koyarak baş etmemizin önemini vurguladı.

Üniversitemizin çeşitli bölümlerine devam eden öğrencilerle birlikte Mehmet hoca geçtiğimiz yıl başlayan ve yaşantımızı bir belirsizlik durumuna iten, hem bireysel hem de toplumsal düzende planlarımızı öngörülemezlikle sınırlayan pandemi sürecinde bu bilinmezlikle yaratıcı biçimde baş etmenin yollarını tartıştı. Pandemi döneminde ölümün varlığıyla daha fazla yüzleşmek zorunda kaldık. Mehmet hoca, dehşet yönetimi olarak adlandırılan teoriye göre, insanların ölüm farkındalığının arttığı durumlarda iki farklı yöntem izleyebildiğini kaydetti. Bunlardan birincisi öz saygıyı (her zaman rasyonel olmayabilen şekilde) yükselterek kendimizi güçlü konumda hissetmeye çalışmaktır. İkincisi ise bizi bu tehditten koruyabilecek sembollere yönelmektir. Bunlar bazen mitler ve komplo teorilerine bağlanma şeklinde irrasyonel biçimde ortaya çıkabilir. Belki de dünya bizleri düşünmeye zorlamak ve varoluşsal kaygılarımıza yaratıcı çözümler bulmak için kapımızı çalmıştır. Kim bilir?

 

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu